Eugène Terwindt Naast zijn vele opdrachten voor kunstwerken in de openbare ruimte maakt Eugène Terwindt series van vrije werken in potlood, aquarel en olieverf waarin zijn belangstelling voor ruimte, landschap en de menselijke inbreng daarop helder te zien zijn. Dat kan zich richten op  ordening, constructie en logica, maar de laatste jaren evenzeer op de tegenkant daarvan: de verwording, afbraak, associaties en toeval.  Zo ontstonden series met thema’s als “steengroeven”; waarbij het landschap doorsneden wordt, “afbraak en opbouw”; als onderlinge tegenstelling en aanvulling, en recent de serie “bunkers” ; als half vergane overblijfselen uit een dramatische periode van zo’n 75 jaar terug. Steeds echter gekenmerkt door een grote nauwgezetheid en aandacht voor licht, ruimte, structuur en schoonheid. Ook bij verwording en afbraak, die immers  hun eigen schoonheid en zeker ook betekenis hebben. Dat maakt de werken tot veelzeggende, zelfstandige beeldende uitspraken
Klik op de foto voor informatie over het werk.
Eugène Terwindt Naast zijn vele opdrachten voor kunstwerken in de openbare ruimte maakt Eugène Terwindt series van vrije werken in potlood, aquarel en olieverf waarin zijn belangstelling voor ruimte, landschap en de menselijke inbreng daarop helder te zien zijn. Dat kan zich richten op  ordening, constructie en logica, maar de laatste jaren evenzeer op de tegenkant daarvan: de verwording, afbraak, associaties en toeval.  Zo ontstonden series met thema’s als “steengroeven”; waarbij het landschap doorsneden wordt, “afbraak en opbouw”; als onderlinge tegenstelling en aanvulling, en recent de serie “bunkers” ; als half vergane overblijfselen uit een dramatische periode van zo’n 75 jaar terug. Steeds echter gekenmerkt door een grote nauwgezetheid en aandacht voor licht, ruimte, structuur en schoonheid. Ook bij verwording en afbraak, die immers  hun eigen schoonheid en zeker ook betekenis hebben. Dat maakt de werken tot veelzeggende, zelfstandige beeldende uitspraken
Klik op de foto voor informatie over het werk.