Klik op de foto voor informatie over het werk.
Herman van de Poll Geboren: 5 november 1952 te Amersfoort Scholing: Geometrische Chaos (geoChao) De taal van mijn werk is gebaseerd op de mathematische vormen uit de Chaostheorie. De ideeën van de Chaostheorie en fractal geometrie leiden tot de ontwikkeling van de composities in mijn werk. Ik gebruik driehoeken, vierkanten en cirkels in mijn schilderijen. In de serie geoChao laat ik de driehoeken en cirkels weg en richt me alleen op de vierkanten. Ik ontwikkel mijn composities door zo weinig mogelijk invloed hierop uit te oefenen. Ik laat een door mij gekozen methode de compositie bepalen Het vervolg is dat ik bezig ben met een grove structuur techniek waarbij de prioriteit niet langer ligt bij de strakke lijnen. Wel blijft uiterste nauwkeurigheid noodzakelijk en hiervoor maak ik gebruik van potloodlijnen en afplaktape. Mijn focus is hierbij verlegt naar ritme en regelmaat. Deze ontwikkeling in mijn werk heeft bijgedragen tot een positieve verschuiving. Met lef en doorzettings vermogen ben ik het gevecht met de materie aangegaan en heb ik opnieuw een stap gezet naar het minimalisme. De ”ontmanteling”, het verwijderen van de tape blijft spannend. Tot dat moment blijft het geheel verborgen en blijft het een verrassing.
1998 - 2001
kunstacademie
Academie Minerva, Groningen
autonoom BK schilderen
Klik op de foto voor informatie over het werk.
Herman van de Poll Geboren: 5 november 1952 te Amersfoort Scholing: 1998 - 2001 kunstacademie Academie Minerva, Groningen Autonoom BK schilderen Geometrische Chaos (geoChao) De taal van mijn werk is gebaseerd op de mathematische vormen uit de Chaostheorie. De ideeën van de Chaostheorie en fractal geometrie leiden tot de ontwikkeling van de composities in mijn werk. Ik gebruik driehoeken, vierkanten en cirkels in mijn schilderijen. In de serie geoChao laat ik de driehoeken en cirkels weg en richt me alleen op de vierkanten. Ik ontwikkel mijn composities door zo weinig mogelijk invloed hierop uit te oefenen. Ik laat een door mij gekozen methode de compositie bepalen Het vervolg is dat ik bezig ben met een grove structuur techniek waarbij de prioriteit niet langer ligt bij de strakke lijnen. Wel blijft uiterste nauwkeurigheid noodzakelijk en hiervoor maak ik gebruik van potloodlijnen en afplaktape. Mijn focus is hierbij verlegt naar ritme en regelmaat. Deze ontwikkeling in mijn werk heeft bijgedragen tot een positieve verschuiving. Met lef en doorzettings vermogen ben ik het gevecht met de materie aangegaan en heb ik opnieuw een stap gezet naar het minimalisme. De ”ontmanteling”, het verwijderen van de tape blijft spannend. Tot dat moment blijft het geheel verborgen en blijft het een verrassing.