Coen Vernooij [1952] zet de lijn in als een ruimtelijk vertrekpunt. Wat zich voordoet als een mogelijk kader, een omlijning, neemt de vorm aan waarmee begrenzing juist wordt doorbroken. Hij opent met zijn beelden een wisselwerking met de leegte [Alex de Vries]. In de meest recente sculpturen zoekt Vernooij de bijna niet tastbare gebieden op, met als gevolg dat zijn beelden, zoals tonen en geuren steeds luchtiger en lichter worden.
Klik op de foto voor informatie over het werk.
Klik op de foto voor informatie over het werk.
Coen Vernooij [1952] zet de lijn in als een ruimtelijk vertrekpunt. Wat zich voordoet als een mogelijk kader, een omlijning, neemt de vorm aan waarmee begrenzing juist wordt doorbroken. Hij opent met zijn beelden een wisselwerking met de leegte [Alex de Vries]. In de meest recente sculpturen zoekt Vernooij de bijna niet tastbare gebieden op, met als gevolg dat zijn beelden, zoals tonen en geuren steeds luchtiger en lichter worden.